האזינו • אריה דרעי: "כל עסק פרטי שהיה מתנהג כמו הממשלה – היה מתפורר"

    ישראל פריי 1 Comment on האזינו • אריה דרעי: "כל עסק פרטי שהיה מתנהג כמו הממשלה – היה מתפורר"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אחרי שבשנים האחרונות שהיתי ביום הכיפורים בציונו של רבי עקיבא בטבריה, זכיתי לראשונה להיות ביום הקדוש ע"י שריד בית מקדשנו, סמוך ונראה למקום עבודת הכהן הגדול, ראש הישיבה חכם שלום כהן ערך את סדר העבודה, הגאון רבי מעון בעדני היה שליח ציבור, ויחד עם מאות בחורים ואברכים – זה מרגיש אחרת לגמרי, זכיתי גם לומר את סדר יומא בליל החג בעומק מנהרות הכותל, זאת זכות עצומה, שאני לא מבין איך לא עלה בדעתי לממש עד השנה". כך, בפרץ התרגשות מחוויות היום הקדוש, פתח שר הכלכלה אריה דרעי את הראיון לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית', ראיון שעבר במהירות לנושאי חול אקטואליים בוערים.

    לקראת ההצבעה על תקציב המדינה, מבטיח דרעי כי "כפי שהבטחנו, יהיה פטור ממע"מ על תחבורה ציבורית, והנחה בשווי המע"מ שדרשנו, תינתן למשפחות מעוטי יכולת מהעשירונים התחתונים". הוא הכחיש כי קיימת מתיחות עם ראש הממשלה על רקע מתווה הגז שמעוכה על ידו: "כמובן שנתניהו היה מעדיף שזה יעבור, אני חושב שפעלתי נכון, ושבזכות הדיון הציבורי שעוררנו, נכנסו שיפורים במתווה".

    את הביקורת שהוא סופג על אי קידום מתווה הגז הוא מעדיף להפנות לכתובת אחרת: "אם קצת מאצים, המתווה יכול היה לעבור בכנסת, ישנם 3 חברי כנסת שהרכיזו על נבצרות בגלל ניגוד עניינים, למרות שהיועץ המשפטי מאשר להם להשתתף בהצבעה. אם יש למישהו טענה – שייפנה אליהם. ב-5 דקות הם יכולים לפתור את הבעייה. הרבה יותר קל להפנות החיצים אליי במקום לשלשת החכי"ם".

    דרעי התייחס למינוי המתמהמה של הממונה על ההגבלים העסקיים כסימפטום לבעיה שיטתית במשילות: "אני חזרתי לפוליטיקה אחרי הפסקה של 22 שנה, שום דבר כבר לא אותו דבר. אי אפשר להטמיע מדיניות במשרדים שאתה נכנס אליהם שכל מינוי דורש אישורים, ותתי מכרזים ויועצים משפטיים. הפיתרון הוא בידי הממשלה. הייתי בדיון אחד בנושא, ומעולם לא ראיתי את כל השרים נסערים כ"כ. ריחמתי על נציב שירות המדינה שספג את האש, ורק אמרתי דבר אחד: הממשלה צריכה לפשט הליכים, לשנות חקיקה. כיום המצב הוא שגם בתפקידים פנויים, לוקח שנה וחצי לאישור מועמד. כל עסק פרטי שהיה מתנהל ככה – היה מתפורר".

    אחרי הפרסומים על הפרת הוראת משרד הכלכלה להשבתת דוכנים ביריד ישראלי שהתקיים בראש השנה, התייחס דרעי לנושא השבת במדינה: "לצערי, שבת קודש, אין לה מפלגה, אין לה מייצגים, ואין צי שדואג לה. זה כבר הרבה מעבר לתערוכה או אירוע חד פעמי. מרכזי מסחר, חנויות, נפתחים בשולי הערים בשבתות. זה גורם שהחנויות הקטנות לא עומדות בתחרות. עוד נגיע למצב שגם יהודים מסורתיים, לאחר תפילת שבת בנץ, יילכו לפתוח את חנויותיהם. זה מצב בלתי אפשרי".

    הוא הוסיף בגילוי לב: "יכול להיות שעלינו להכות על חטא, ע"כ שבמשך השנים הזנחנו את השבת. חטאנו, עווינו, פשענו. ישבנו בשנים האחרונות בכל מיני קואליציות עירוניות, ועצמנו שם עין מחילולי שבת. שתקנו. חשבנו על התקציבים לישיבות. המשרד שלי יבדוק לעומק את הנושא. ונפעל בחקיקה לתקן את המצב".

    הראיון הסוער עסק בעוד שלל נושאים מרתקים, האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הרב אריה נשמע בראיון כאיש חם מאוד. שמאוד רוצה לפעול ולהועיל. אך כמו שנטען כבר רבות, אין פה משילות…… יש פה ביוקרטיה קשה מאוד. …